אינביזיליין (Invisalign) יישור שיניים שקוף

אינביזיליין הוא טיפול המערב רפואה, טכנולוגיה מתקדמת ואומנות, המיועד לאנשים שאסתטיקה וחיוך מושלם חשובים להם.

אנשים רבים שלא טופלו בנערותם מסיבות שונות ומגוונות, מעוניינים ליישר את השיניים ללא המראה האופייני של “גיל ההתבגרות”.

עוד בימי התנ”ך הראו קשר טבעי בין אסתטיקה ונפש “כלים נאים מרחיבים את דעתו של האדם” (מסכת ברכות נ”ז)

אינביזיליין היא שיטה מתקדמת של יישור שיניים נסתר.

בשיטה זו היישור נעשה בקשתיות שקופות שמורכבות על שיני המטופל. במסגרת הטיפול, כל שבועיים מחליפים סט חדש של קשתיות וכך מתקדמים עם הטיפול.

קשתיות אלו הן אישיות ואסתטיות המאפשרות הסרה והרכבה בקלות ועל-ידי כך עוזרות על שמירה טובה יותר של היגיינת הפה בעת צחצוח השיניים ומעבר של חוט דנטלי וחשוב מכך – הקשתיות מאפשרות תזוזה של שיניים למקומן הנכון.

הקשתיות הן שקופות,דקות (פחות מ-1 מ”מ) המסייעות להזזת השיניים בין כ- 0.25-0.3 מ”מ בתקופה של כשבועיים באמצעות טכנולוגיה מתקדמת.

הטיפול מתחיל בפגישת יעוץ עם ד”ר לייכטמן דנה, במהלכה המטופל או המטופלת משתפים את ד”ר לייכטמן בסיבת פנייתם ומה הם ציפיותיהם ויעדי הטיפול המבוקשים. תחילה, ד”ר לייכטמן בודקת את מצב השיניים ויחסי הלסתות וכן את ההיתכנות לטיפול בשיטה זו. ככל ויש היתכנות לטיפול בשיטת היישור הנסתר, מכינים למטופל סט צילומים אורתודנטיים וסריקה אינטרהאורלית של חלל הפה אשר מוזנים למערכת דיגיטלית ממוחשבת ובשיטות מתקדמות ד”ר לייכטמן מכינה בנייה תלת מיימדית של שיני המטופל והחניכיים.

מערכת זו מנתחת כל שן אינדיבידואלית ומאפשרת לד”ר לייכטמן לעצב את החיוך ולמקם את השיניים ביחס הנכון.

לאחר סיום ביצוע העיצוב החדש, הנתונים נשלחים למעבדה מיוחדת בארה”ב, שם מכינים את הקשתיות ולאחר הכנת הקשתיות המטופל מקבל אותן יחד עם הדרכה מעמיקה על אופן הטיפול.

שיטת טיפול זו מיועדת לטפל בבעיות של צפיפות שיניים, רווחים בשיניים, שיניים בולטות, “מנשך פתוח” (חוסר מגע בין השיניים העליונות לתחתונות), “מנשך עמוק” (חפיפה מוגזמת של השיניים העליונות על התחתונות), “מנשך צלבי” (סגר הפוך כלומר, השיניים התחתונות חופפות את השיניים העליונות).

יתרונות הטיפול:

אינביזיליין הינו טיפול לאנשים שמודעים ליופי ואסתטיקה. יישור שיניים נסתר, המאפשר שמירה על צחצוח והיגיינה טובים וכמו כן בריאות מצב החניכיים לעומת היישור שיניים בקונבציונלי.

פעמים רבות, היישור שיניים באמצעות סמכים, המטופל מתלונן על חתכים בפה, בסדי האינביזיליין דבר זה אינו מתרחש.

חסרונות השיטה:

במקרים מסויימים, בהם יישור השיניים מצריך עקירה, נדרש לעשות שימוש בשיטות היישור הרגילות.